A TOTES PER LA SALUT MENTAL

El passat dimarts dia 10 d’octubre es va celebrar la XIII edició de les Jornades lúdico-culturals i esportives, organitzades per la Fundació Privada LAR en commemoració al Dia Mundial de la Salut Mental, encapçalat pel lema “A totes per la salut mental”. La trobada es va localitzar a la plaça dels Països Catalans del municipi de Llinars del Vallès.

L’objectiu d’aquestes jornades és sensibilitzar a la població en general sobre els trastorns mentals i lluitar contra l’estigmatització que pateixen les persones afectades i les seves famílies.

Amb la participació activa de totes les persones que pateixen trastorns mentals s’aconsegueix potenciar la seva autonomia i inclusió en el món social, millorant la seva qualitat de vida, contribuint així en la reducció de l’estigma al voltant de la malaltia mental.

L’obertura de l’acte va ser presidida per part de la Sra. Mercedes Montoy, vicepresidenta de la Fundació Privada LAR, Joana Lorente, regidora d’Ensenyament i Acció Social. També vam comptar amb la col·laboració de Germà Morlans, anteriorment, metge de l’Hospital General de Granollers que va ser l’encarregat de donar veu i dinamitzar totes les activitats que es van portar a terme.

Al llarg de la tarda vam ballar al ritme de Batukem i vam quedar bocabadats amb la màgia de Mags per l’esperança, i també diferents exhibicions a càrrec de Rítmica C.E.L. i de patinatge dirigit pel Club de patinatge de Llinars del Vallès, que gràcies a la seva participació i col·laboració, van fer que fos tot un èxit aconseguint molta participació per part de tot el municipi de Llinars del Vallès i municipis propers.

D’altra banda, durant tota la jornada, els més menuts van poder gaudir de diferents zones lúdiques, com ara una zona de psicomotricitat, tres en ratlla, parxís i escacs gegants, així com un inflable per jugar a bàsquet, tot de manera gratuïta.

Els infants també van poder participar en diferents tallers dinamitzats per persones voluntàries, com collage d’emocions i també van poder fer la seva planta i endur-se-la a casa.

Per concloure podem afirmar que aquesta tretzena edició de les jornades organitzades per la Fundació privada LAR per al Dia Mundial de la Salut Mental, han sigut tot un èxit gràcies a la col·laboració de les persones voluntàries, persones usuàries dels clubs socials de la fundació, així com professionals de la mateixa entitat i entitats del territori que ha fet possible l’esdeveniment.

Des d’aquí us volem donar les gràcies a totes i tots, i desitjar que l’any que vinent ens tornem a trobar!

Ajuntament de Llinars del Vallès

Diputació de Barcelona

Dr. Germà Morlans

Llar Residència Tres Pins (CPB)