LA VISIÓ D'UNA PERSONA VOLUNTARIA

Avui Dia Internacional del Voluntariat volem aprofitar per publicar una breu conversa  que hem mantingut amb en Manel, per posar en valor  la seva col·laboració  i perquè altres persones que tinguin interès en iniciar un voluntariat puguin conèixer la seva experiència.

A principis d’any vam iniciar el Programa de Voluntariat “ Caminades”, una activitat dirigida a les persones beneficiàries dels Serveis d’Habitatge de l’entitat per realitzar passejos i rutes verdes per diferents zones de Granollers i els voltants amb l’objectiu principal de promoure l’adquisició de l’hàbit saludable de caminar, disminuir el sedentarisme i l’aïllament al domicili. A més, afavorim la interacció social entre les persones.

Aquest any s’ha incorporat a aquest programa en Manel com a persona voluntària, que proposa a un grup de 3 persones diferents rutes per portar a terme cada dilluns durant una hora i mitja.

1. Què  t’ha motivat a realitzar un programa de voluntariat? Havies realitzat algun altre voluntariat anteriorment?

Disposo de temps lliure i sentia la necessitat personal de fer alguna activitat desinteressada que aportés quelcom de positiu a la societat.

Vaig estar fent voluntariat a l´Associació protectora d´animals de Granollers durant 1 any aproximadament. També he col·laborat en alguna ocasió en el Gran Recapte  i en la cursa contra el càncer que es fa anualment a Granollers.

2. Després d’aquest any realitzant l’activitat, què creus que t’ha aportat? I què creus que has aportat a tu? T’has trobat amb alguna dificultat?

Conèixer una mica algunes persones amb  discapacitat  i evidentment la satisfacció de compartir una mica la meva vida amb ells.

Crec que els hi he aportat amistat i el fet de fer una estona de caminada, una mica de millora en la seva salut física. No m´he trobat amb cap dificultat.

Després de tot aquest temps valorem positivament l’activitat degut a que les persones que hi participen han mantingut una continuïtat, s’han trobat còmodes i han creat un grup entre ells que els anima a participar cada setmana.

Des de l’entitat volem agrair públicament a en Manel la seva dedicació i el seu temps, gràcies!

I aprofitem per animar tothom a poder participar dels diferents programes de voluntariat que tenim actius, que trobareu a l’apartat de Crides del Punt de Voluntariat de Granollers.