Flashmob: Dia Mundial de la Salut Mental

Dins la programació dels actes de celebració del  Dia Mundial de la Salut Mental 2012a Granollers es va realitzar un flashmob  organitzat pel Club Social Portalet de Granollers i el Club Social Torrassa de Llinars del Vallès de Fundació Lar, juntament amb els usuaris i usuàries d’ambdós recursos.

Un flashmob és “una mobilització espontània(amb anglès, flash mob), una acció organitzada en la qual un gran grup de persones es reuneix de sobte en un lloc públic, realitza quelcom una mica inusual i després es dispersa ràpidament. Solen convocar-se a través dels mitjans telemàtics (mòbils i Internet i en la major part dels casos, no tenen cap objectiu més que l’entreteniment, però poden convocar-se també amb objectius polítics, reivindicatius, solidaris o publicitaris”.

L’equip professional juntament amb el grup d’usuaris/es  dels dos Clubs Socials va realitzar el treball previ  de muntar la coreografia i gravar el vídeo d’aquesta, la qual es va difondre a través del facebook de Fundació Lar i diversos contactes per internet per tal de fer difusió de l’acte i animar a la participació.

La Coordinadora de Fundació Lar, Sra. Mercedes Montoy, opina que els resultats obtinguts són molt positius sobretot pels usuaris dels Clubs:  “ells estan molt satisfets del resultat final i del treball que han fet a priori: els assajos realitzats durant el mes de setembre, el fet de treballar la cançó entre tots, l’organització de la posta en escena amb els dos clubs, el treball a nivell personal que cadascú ha fet, i  en definitiva un apoderament dels nostres usuaris i la seva implicació.”