Fundació LAR a Facebook

COMUNICACIÓ

05-12-2023

LA VISIÓ D'UNA PERSONA VOLUNTARIA

Avui Dia Internacional del Voluntariat volem aprofitar per publicar una breu conversa  que hem mantingut amb en Manel, per posar en valor  la seva col·laboració  i perquè altres persones que tinguin interès en iniciar un voluntariat puguin conèixer la seva experiència.

A principis d’any vam iniciar el Programa de Voluntariat “ Caminades”, una activitat dirigida a les persones beneficiàries dels Serveis d’Habitatge de l’entitat per realitzar passejos i rutes verdes per diferents zones de Granollers i els voltants amb l’objectiu principal de promoure l’adquisició de l’hàbit saludable de caminar, disminuir el sedentarisme i l’aïllament al domicili. A més, afavorim la interacció social entre les persones.

Aquest any s’ha incorporat a aquest programa en Manel com a persona voluntària, que proposa a un grup de 3 persones diferents rutes per portar a terme cada dilluns durant una hora i mitja.

1. Què  t’ha motivat a realitzar un programa de voluntariat? Havies realitzat algun altre voluntariat anteriorment?

Disposo de temps lliure i sentia la necessitat personal de fer alguna activitat desinteressada que aportés quelcom de positiu a la societat.

Vaig estar fent voluntariat a l´Associació protectora d´animals de Granollers durant 1 any aproximadament. També he col·laborat en alguna ocasió en el Gran Recapte  i en la cursa contra el càncer que es fa anualment a Granollers.

2. Després d’aquest any realitzant l’activitat, què creus que t’ha aportat? I què creus que has aportat a tu? T’has trobat amb alguna dificultat?

Conèixer una mica algunes persones amb  discapacitat  i evidentment la satisfacció de compartir una mica la meva vida amb ells.

Crec que els hi he aportat amistat i el fet de fer una estona de caminada, una mica de millora en la seva salut física. No m´he trobat amb cap dificultat.

Després de tot aquest temps valorem positivament l’activitat degut a que les persones que hi participen han mantingut una continuïtat, s’han trobat còmodes i han creat un grup entre ells que els anima a participar cada setmana.

Des de l’entitat volem agrair públicament a en Manel la seva dedicació i el seu temps, gràcies!

I aprofitem per animar tothom a poder participar dels diferents programes de voluntariat que tenim actius, que trobareu a l’apartat de Crides del Punt de Voluntariat de Granollers.

Veure totes les notícies