Clubs Socials de Fundació Lar en els dies de confinament

Durant aquestes setmanes , ens hem tingut que reinventar i adaptar la nostra intervenció d’una manera virtual. Com a Clubs Socials oferim un servei d'oci on la seva finalitat principal és poder donar suport a les persones amb trastorn mental per a incloure's a la comunitat. D'aquesta manera, evitant l'aïllament i donant l'impuls a la iniciativa de crear relacions socials i de sentir-se dins la comunitat. A més, de potenciar l'autonomia per a ser capaços de decidir per a ells mateixos. Per això mateix, com hem esmentat,  la nostra tasca ha estat orientada d'una manera diferent, dins del mateix món de l'oci i de la preocupació de les professionals amb les persones ateses.

Les nostres coordinacions han passat a ser virtuals i ens estem adaptant a comunicar-nos a través de les nostres pantalles, com si d’un Gran Hermano es tractés. També la comunicació amb les persones usuàries han passat a ser de manera telefònica i/o videotrucades, trobem en falta el tracte proper dels nostres nois i noies de Club, per això ens alegra tant quan ens veiem per la mini pantalla d’un mòbil.

Ens hem reinventat amb el món de les xarxes socials, és impressionant la dedicació i col·laboració de la societat en aquests moments, tothom  està aportant el seu granet de sorra. Podem trobar des de concerts visuals fins a visites virtuals a museus. La tasca de Club Socials continua i fem difusió de tota activitat d’oci i cultural que trobem d’interès tant per les persones usuàries del Club com per les xarxes socials.

Estem fent un treball de manera individual  continuant la trajectòria que tenen les persones usuàries, fomentant els recursos personals d’oci en temps de confinament i explorant alhora altres alternatives a través de les noves tecnologies.

D’altra banda, la nostra intervenció grupal també està consistint en fer calendaris d’activitats setmanals per les persones usuàries dels Clubs per tal de fer més amè aquest temps de confinament. Cada inici de setmana fem la difusió a les nostres xarxes del calendari amb les diverses activitats i reptes per cada dia, aquest calendari va acompanyat del material necessari (vídeos, fotos, enllaços..) per portar a terme els reptes/activitats. Treballem amb els nois i noies de Club la seva participació a través de les intervencions i que puguin compartir amb nosaltres i altres companys/es o població en general les coses que estan fent. És un temps per compartir, per això les fotos, vídeos, etc  que ens arriben de les activitats proposades i d’altres activitats o iniciatives les compartim amb tothom.

Una de les finalitats dels servei és fomentar el manteniment dels vincles afectius i ho estem treballant, mantenint el contacte directe continu amb les persones usuàries, tot i que sigui d’una nova manera. Estem potenciant el contacte entre el grup a través de vídeo conferencies i altres alternatives. I d’aquesta manera continuem com a servei de suport  social en aquest dies de confinament.

Encara que la situació que estem passant és bastant complicada, intentem portar-ho de la millor manera i sobretot amb molt positivisme. Cal dir, que un cop més, els nostres nois i noies ens donen una lliçó i es que ens estan demostrant que encara que estiguem aïllats, amb una trucada o un missatge pots sentir-te molt a prop de les persones a les que estimes. Per això, des de totes les persones que formem part dels Clubs Socials de Fundació Lar volem fer-vos arribar de que TOT SORTIRÀ BÉ!.

Ens podeu seguir a les nostres xarxes socials

@clubs_socials_fundaciolar (instagram)

Fundació Lar (Facebook)