LES DONES DELS CLUBS SOCIALS ENS AFEGIM AL 8M

El 8 de març és el dia internacional de la Dona, aquest dia commemorem diferents fets entorn de la lluita per la igualtat entre homes i dones. El Dia Internacional de la Dona del 8 de març es va declarar per les Nacions Unides l'any 1975. Va ser el 8 de març de 1857, quan milers de treballadores tèxtils van sortir als carrers de Nova York amb el lema "Pa i roses" per protestar per les míseres condicions laborals que patien. Va ser una de les primeres manifestacions per lluitar pels drets de les dones i va donar pas a diferents moviments, successos i manifestacions amb la lluita feminista. El fet més dur i que va marcar la celebració d'aquest dia tan reivindicatiu va ser l'incendi de la fàbrica de camises Triangle Shirtwaist de Nova York, el 25 de març de 1911, en el que van morir un total de 123 dones. Aquest fet va posar en evidència les condicions laborals de les persones treballadores d'aquest moment.

A l'Estat Espanyol, no va ser fins al 8 de març de 1936 quan es va celebrar per primera vegada el Dia Internacional de la Dona. A poc a poc, hem anat introduint més motius per commemorar aquest dia, més enllà del que s'haestablert anys enrere, dedicant-se sobretot a la dona treballadora, la lluita per la igualtat i la millora de drets a l'àmbit laboral. Avui, que celebrem el Dia de la Dona, és un moment per recordar la lluita per la igualtat de gènere. Avui és un dia per condemnar el masclisme i reivindicar que tothom tenim els mateixos drets i llibertats.

Milers de dones sortim al carrer aquest dia en nombrosos països del món, amb l'objectiu de fer visible la reivindicació per aconseguir l'anhelat per les dones: ser considerades iguals que als homes en tots els àmbits, com no patir cap mena de violència o poder fer el mateix que els homes sense córrer cap risc per raons de gènere.
Amb aquest repàs al passat i el futur de la lluita feminista, podem adonar-nos del necessari que és continuar insistint en la igualtat i caminant junts com a societat per a eliminar qualsevol injustícia i diferències de gènere. Sembla clara la necessitat de continuar celebrant aquest dia, amb presència social, activitats i mobilitzacions per a expressar la necessitat de continuar prenent mesures i acabar amb les desigualtats. No es commemora aquest dia pel gènere femení, sinó per la discriminació que ha sofert durant tant de temps i que encara segueix present.