INAUGURACIÓ BOTIGA Laroba

El passat 17 de juny, Fundació Lar va inaugurar la botiga de roba i complements de segona mà Laroba ubicada al carrer Mas Draper, Local 3 del barri de Can Bassa de Granollers. L’ acte va estar presidit per la Sra. Mercedes Montoy, Coordinadora de Fundació Lar, i hi van acudir representats de les Administracions Locals com l’ alcalde de Granollers, el Sr. Josep Mayoral i Artigas, la regidora del Departament de Salut i Benestar Social, la Sra. Mª del Mar Sánchez, el president del Consorci de Gestió de Residus del Vallès Oriental, el Sr. Joan Castaño i representats del Consell Comarcal com la Sra. Fina Recio. A la inauguració també hi van assistir com a convidats representants d’altres entitats de la xarxa Lismivo.

Els articles de roba i complements de segona mà que es venen a aquesta botiga provenen de donacions de particulars. Alhora, a través de l’ acord de col·laboració amb el Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Oriental, es comercialitzen objectes de segona mà provinents de la xarxa de deixalleries comarcal. Aquesta col·laboració és fruit del projecte “R*NOVA”, impulsat i dinamitzat pel mateix Consorci i el Consell Comarcal del Vallès Oriental, amb la col·laboració de la xarxa LISMIVO. D’ aquesta manera, la botiga Laroba treballa en xarxa amb aquestes entitats per assolir els objectius del projecte.

En aquest projecte es compta amb la col·laboració del Centre Especial de Treball Ral, a través de la contractació d’ una persona amb discapacitat com a dependenta i responsable de la botiga, donant suport d’ aquesta manera a la inserció socio-laboral de persones amb discapacitat. Amb aquest mateix objectiu, Laroba compta amb la col·laboració dels usuaris/es del Servei Pre-Laboral de Granollers (Intress), fent pràctiques setmanalment per adquirir les habilitats laborals que necessitaran per a accedir al món laboral.

Es proposa un nou model de negoci que integra valors com la inclusió social (afavorint la ocupació de les persones amb discapacitat) i mediambiental (donant una segona oportunitat a certs objectes).