11è Congrés Mundial de l’Associació Mundial per la Rehabilitació Psicosocial (AMRP-WAPR)

Transformar les idees, les pràctiques, els serveis

Del dia 10 al 13 de novembre es va celebrar a Milà l’11è Congrés Mundial de la WARP, en el que s’ha realitzat una revisió de les idees passades, la visió actual i les perspectives futures en el camp de la Salut Mental.

Milers de persones  han assistit al Congrés per poder reflexionar sobre l’atenció en salut mental  en el moment de crisis actual. Com explica el President del Comitè Científic Benedetto Saraceno,  “cada dia és més important basar les intervencions en l’evidència científica  i en el reconeixement dels drets dels usuaris i dels familiars”.  Aquesta necessitat, imposa  importants transformacions  en els coneixements de la psiquiatria, així com en els serveis d’atenció a la persona.

El Congrés ens ha ajudat a tornar a recordar que les intervencions i les pràctiques han de ser adaptades i eficaces per la persona no tant sols en el camp de la psiquiatria, sinó també en la medicina de família, en el món laboral, en els serveis socials i en les polítiques  i xarxes socials.

El President de Fundació Lar, Alfonso Navarro i la Coordinadora, Mercedes Montoy, opinen  que s’ha de realitzar una reflexió profunda sobre l’ intervenció i el tractament de la persona,  que no poden realitzar-se sense el respecte i la defensa dels drets humans i la promoció del empowerment.