09-10-2015

VI Edició de les Jornades lúdico-esportives

Com cada any el passat dissabte dia 3 d’octubre es va celebrar la VI Edició de les Jornades lúdico-esportives organitzades pelClub Social Torrassa i Portalet de Fundació LAR en commemoració al Dia Mundial de la Salut Mental, encapçalat pel lema “Fes salut per la salut mental”. La trobada es va localitzar a la Plaça del Països Catalans del municipi de Llinars del Vallès.

L’objectiu d’aquestes Jornades és apropar a la població en la conscienciació de la cura per una bona salut mental. Amb la participació activa de totes les persones que pateixen trastorns mentals al llarg de tota la Jornada,  s’aconsegueix potenciar la seva autonomia i inclusió en el món social, millorant la seva qualitat de vida, i contribuir també en la reducció de l'estigma al voltant de la malaltia mental.

L’obertura de l’acte va ser presidida per part de la Sra. Mercedes Montoy, Coordinadora de Fundació Lar, la Sra. Joana Lorente, Regidora d’Ensenyament i Acció Social i el Sr. Iban Sangrador i Gili, Regidor d’Esports del municipi. També vam contar amb la col·laboració del Germà Morales, metge de l’Hospital General de Granollers que va ser l’encarregat de donar veu i dinamitzar totes les activitats que es van realitzar al llarg de tot el matí.

Durant el matí es van dur a terme diferents activitats com el ioga o zumba, així com també diferents exhibicions de danses del món amb la col·laboració de l’Associació Passaltpas, exhibició de gimnàstica rítmica a càrrec de Rítmica C.E.L i de patinatge, dirigit pel Club de Patinatge de Llinars del Vallès, i finalment el ball de gitanes a càrrec de la Colla Giola, que van ser els encarregats de fer la cloenda d’aquesta jornada. Gràcies a la participació i col·laboració d’aquestes entitats, la Jornada va ser tot un èxit aconseguint  molta participació per part de tot el municipi de Llinars i municipis propers.

No ens volem pas oblidar de la col·laboració i implicació de l’Ajuntament de Llinars del Vallès al llarg d’aquestes jornades on des de aquí també volem agrair la seva participació.

D’altra banda, també es podien gaudir de diferents zones lúdiques, com ara una zona de psicomotricitat per tots aquells nens que volien jugar amb diferents jocs que es trobaven a la zona, cedits per la Diputació de Barcelona, una secció de Diana-golf, tennis taula, jocs de taula com ara els escacs inclòs un escac gegant situat al centre de la plaça, xarranca i per últim un futbolí gegant del qual tots podíem gaudir de manera gratuïta.

De manera paral·lela també es va celebrar una butifarrada popular amb la col·laboració de les Dones de Llinars.

Per concloure podem afirmar que aquesta sisena edició de les Jornades Esportives va ser tot un èxit gràcies a la col·laboració de tots aquells voluntaris, usuaris dels Clubs Socials de Fundació Lar, així com professionals de la mateixa entitat i  entitats del territori. Des d’ aquí us volem donar les gràcies a tots i desitjar que l’any vinent ens tornem a trobar.