24-03-2015

UN DIA COM A TALLERISTA

Fa unes setmanes, en una sortida on vam tenir una estona de temps lliure, un dels usuaris va voler ocupar l’espai de temps compartint amb els companys els coneixements que tenia de Taichi i es van fer alguns exercicis conjunts. Arrel d’aquest fet i veient l’acceptació que va tenir al grup, vam pensar que era una bona idea pel Club Social incorporar tallers realitzats pels propis usuaris.

Aquest fet ens permet empoderar als usuaris i que siguin ells mateixos els que prenguin el control del taller i guanyin en autonomia, confiança i autoestima.

En el context de salut mental, l’empoderament es refereix al grau d’elecció, influència i control que els usuaris poden exercir en els esdeveniments que es produeixen a les seves vides. Els beneficis de l’ús de l’emporadament son varis, però cal destacar que actua com a factor protector en situacions de risc de malaltia, augmenta el benestar emocional, promou la independència, motiva a participar i aporta majors estratègies efectives per portar la malaltia. A més, també produeix beneficis tangibles a nivell  psicològic i social.

Vam fer la proposta al grup i el primer usuari que va oferir-se volia realitzar un taller de Taichi. Prèviament a l’activitat es va reunir amb una de les educadores del Club per preparar-ho,i es va portar a terme pel grup el dijous 12 de març.

El taller es va dividir en una breu introducció teòrica sobre què és el Taichi, per a què serveix i els seus beneficis a nivell físic i psicològic; i una part pràctica amb exercicis propis del Taichi seguit d’uns estiraments. Per finalitzar es va fer una sessió de relaxació. Per fer el taller vam desplaçar-nos a un parc on l’entorn acompanyava per fer l’activitat amb més tranquil·litat.

La primera edició del taller va quedar molt bé i la valoració tant d’usuaris assistents com de professionals va ser molt positiva. El propi usuari que va dirigir l’activitat explica: “em va agradar molt fer el taller pels meus companys, estava tranquil , segur de mi mateix, em vaig sentir molt a gust i els exercicis van quedar molt bé.”

Altres usuaris que van fer el taller també expliquen que “l’activitat va ser molt amena pel grup”, “va estar bé perquè anaven coordinats amb els moviments” i valoren positivament que el taller el faci un usuari i no una persona externa.

Altres propostes pels pròxims tallers que realitzaran els usuaris son: Kungfu, gimnàstica suau, fotografiai cuina freda.

Des del Club Social creiem que aquesta iniciativa beneficia als usuaris ja que els ajuda a responsabilitzar-se d’una activitat que han de dirigir sols pels seus companys, els motiva a l’hora de trobar i preparar sessions dinàmiques que agradin, i sobretot reforça la seva pròpia percepció de capacitat.