Fundació LAR a Facebook

COMUNICACIÓ

23-10-2014

V JORNADES LÚDICO-ESPORTIVES: “FES SALUT PER LA SALUT MENTAL”

El passat dissabte dia 4 d’Octubre, el Club Social Torrassa de Fundació LAR va celebrar la V edició de les Jornades lúdico-esportives, sota el lema “Fes Salut per la salut mental”,  a la plaça dels Països Catalans del municipi de Llinars del Vallès.

Com cada any s’ha comptat amb la col·laboració de l’Ajuntament de Llinars del Vallès, clubs esportius, talleristes especialitzats, persones, entitats i associacions del territori que de forma voluntària participen per dur a terme aquesta jornada.

L’objectiu d’aquestes jornades és que mitjançant la participació comunitària en les activitats lúdiques i esportives que organitzem puguem apropar-nos a la comunitat, col·laborar i participar amb altres entitats i clubs esportius del poble, donar-nos a conèixer com a col·lectiu i vilatans del municipi, així com facilitar la integració social i lluitar contra l’estigma en salut mental.

La Jornada va començar amb la presentació de l’acte per part de la Sra. Mercedes Montoy, Coordinadora de Fundació Lar, i la Sra. Joana Lorente, Regidora d’Ensenyament i Esports de l’Ajuntament del municipi. Així mateix, el transcurs de l’esdeveniment va ser dinamitzat pel Germà Morlans, metge de l’Hospital General de Granollers, qui a més, va proporcionar informació sobre la salut mental.

Les activitats que es van dur a terme al llarg del matí van estar dividides en activitats de participació lliure com són els diferents esports: tennis-taula, escacs, diana-golf,  futbolí inflable;  i activitats dirigides com el ioga, la zumba i danses del món. A més, es va poder gaudir d’exhibicions dels clubs de gimnàstica rítmica i patinatge, de jocs de psicomotricitat per els més menuts i del ball de gitanes de la Colla Giola per a concloure la Jornada.

Amb aquest ampli ventall d’activitats es pretén que la jornada s’alimenti de participació activa, que puguem arribar a qualsevol persona de la comunitat i que tothom hi pugui participar, i que a través d’activitats lúdiques i esportives puguem incrementar la importància de la cura de la pròpia salut, a la vegada que fomentar l’apropament de la població general cap a les persones afectades de malaltia mental.

La valoració general de la Jornada per part de tots els agents implicats: entitats del territori, voluntaris, usuaris dels Clubs Socials de Fundació Lar, així com els professionals de la mateixa entitat, és realment positiva, en tant que durant el transcurs del matí hi va haver una gran afluència i participació de les persones del municipi.

Ping Pong

Futbolí humà