Fundació LAR a Facebook

COMUNICACIÓ

13-08-2013

VISITA DE L'AGRUPAMENT D'ESCOLTES I GUIES ITACA AL CLUB SOCIAL TORRASSA

Els dies 18 i 19 de Juliol el Club Social Torrassa va acollir dins les seves activitats habituals de la tarda, la participació de nois i noies entre 14 i 16 anys pertanyents al moviment de l’escoltisme.

Un mes abans de la trobada, l’Agrupament Escolta Itaca (Agrupament pertanyent als Minyons Escoltes i Guies Sant Jordi de Catalunya -MEGSJC- de l’Eixample Esquerra de Barcelona) es va posar en contacte amb el Club Social Torrassa per demanar-los si hi podien fer algun servei comunitari, ja que aquests joves s’havien plantejat com a projecte anual de curs poder fer diferents serveis a la comunitat arreu de Catalunya.

Per facilitar la trobada es va aprofitar la setmana en la que els escoltes i guies eren de campaments a Llinars del Vallès, així com la dinàmica i activitats habituals del Club Social, per crear un espai d’intercanvi i cooperació.

Ambdós grups, el dia 18 van estar compartint experiències, discutint les semblances i diferències entre l’Agrupament Escolta i el Club Social de manera informal, a l’hora que participaven conjuntament en activitats com autogestió del temps lliure o taller de teatre...

Es va fer un intercanvi de coneixements molt ric sobre el funcionament de cada servei d’ oci. Tots dos grups van concloure que s’ havia aconseguit una gran cohesió de grup durant les activitats compartides i, que malgrat les diferències d’ edat i de situacions personals de cadascú, en ambdós serveis es treballa per gaudir del temps lliure lluitant per uns valors socials i amb la finalitat de realitzar un treball comunitari.

El dia 19 la trobada va ser diferent, el Cant Coral “Les veus de Torrassa” tenia programada una actuació a la sala d’actes de la biblioteca de Llinars del Vallès, anunciat a l’ agenda d’ activitats d’ estiu del municipi. Aprofitant l’acte es va convidar a l’A.E. Itaca a assistir com a públic i a donar suport, fet que agraïm enormement  ja que es va aconseguir una gran afluència de públic.

Aquest dia va tenir d’especial el fet que els joves aprenien de la il·lusió dels grans, i els grans de la complicitat dels joves, sense barreres, sense estigmes, dues realitats transparents,  tot plegat una tarda entranyable.

Veure totes les notícies