30-08-2021

LOS DETECTIVES DE LA REALIDAD

Des del Club Social Torrassa, hem participat del Projecte de Detectivdanza, “Los detectives de la realidad”, en el qual hem estat treballant durant els darrers mesos, gaudint d’aquest procés creatiu a través de la sensibilització de la dansa.

En aquest espectacle, que el passat 26 de juny es va posar en escena a l’Auditori de Cardedeu, es van representar les peces de dansa de creació col·lectiva, representades per persones que han viscut l’experiència del trastorn mental, que han viscut en primera persona experiències inusuals o escolta de veus. El treball previ s’ha realitzat en grups de treball, fent servir com a eina principal, la creació i l’expressió de les emocions.

El director del projecte, Dominik Borucki, amb col·laboració amb entitats artístiques i socials com: Fundació La Caixa “Art of Change”, Ràdio Nikosia, l’Auditori de Cardedeu, Activament, As d’Arts, Club Social Torrassa de Fundació Privada Lar, Viver de Bell-lloc i Club Social el Far de la Garriga, són els participants d’aquest projecte, que es continuarà portant a terme per presentar noves peces a la tardor.

Les persones del Club Social Torrassa que han participat en primera persona en aquest projecte, expressen que el fet de posar de manifest les seves emocions, tant positives com negatives, a través de la dansa i de manera col·lectiva, ha sigut una experiència molt positiva. També expressen satisfacció en mostrar el seu treball de creació al públic, en un espai a la comunitat, i poder donar visibilitat a les malalties mentals i d’aquesta manera, lluitar contra els estigmes que malauradament avui en dia, encara tenen les persones amb un diagnòstic de salut mental.

Us animem a que llegiu l’article publicat al diari 9NOU: