28-02-2019

GRAN RECAPTE

El passat dia 30 de novembre, varies persones usuàries de les Llars amb Suport de Fundació Lar van participar a la Gran recollida d’aliments de Catalunya, que és una campanya de recollida d’aliments bàsics per aconseguir que les persones necessitades del nostre entorn rebin l’ajuda alimentària necessària per subsistir. Es calcula que el 20% de la població viu en una situació de pobresa a Catalunya, conscients que aquestes persones requereixen del nostre suport i reconeixement, vàries persones amb problemàtica de salut mental, han participat en la lluita contra la pobresa alimentària i han contribuït de forma generosa i amb consciència de pertinença ciutadana a la millora d’una societat més justa i solidaria. Aquestes persones, amb el suport de l’equip tècnic de les Llars amb Suport, i basant-se en el principi de solidaritat i gratitud, han col·laborat prestant un suport logístic, informant a diferents cadenes d’alimentació de la importància de la campanya; i han recollit, ordenat i classificat els aliments. Algunes de les opinions sobre la seva col·laboració el dia del Gran Recapte d’Aliments son: La Núria, “estic molt contenta d’haver-hi participat, és la segona vegada, m’he relacionat amb les persones que compraven al supermercat, els he informat i animat a participar-hi. Hi ha persones de tot tipus, gent molt generosa que omplia la bossa o el carro, i altres persones que no permetien ni escoltar la informació de la campanya. Quan hi he participat m’he sentit útil i l’any que ve hi tornarà participar”. En Jaume “tenia ganes de donar un cop de mà perquè fa falta, hi ha molta gent que ho necessita i tot el que pugui fer, ho faré. Vaig està molt a gust durant la recollida d’aliments, he contribuït socialment a millorar la nostra societat. El dia del recapte hi ha gent de tot, persones amb consciència i sensibilitat i gent que li molesta. A partir d’ara intentaré col·laborar també en altres coses”. I en Francesc “ha set una experiència molt positiva i enriquidora. Per mi va ser una acció solidària amb la gent necessitada que em va omplir per dins i em vaig sentir molt bé anímicament i amb ganes de repetir l’experiència en anys vinents”.
Aquest ha estat el segon any en què des de les Llars amb Suport es promou la participació dels usuaris/es en aquesta activitat comunitària, i enguany hi ha hagut més persones interessades. Els importants beneficis d’aquesta col·laboració, tant a nivell social com personal, ens anima a seguir promovent aquest tipus d’actes en les persones vinculades als Serveis d’Habitatge de Fundació Lar.